tripramona.reismee.nl

Maleisie

Daar zijn we dan...het laatste gedeelte van onze reis, Maleisie! Landen op Kuala Lumper...ehhh...Lumpur! De bedoeling was 2 dagen de stad te bekijken en vervolgens door te reizen naar Pulau Langkawi. MAAR, daar aangekomen begint het keihard te regenen en te onweren...Veel regen op Koh Tao gezien, maar dit!! Heerst er een vloek over ons ofzow??? Volgende dag gelukkig droog. Dankzij een handige reisgids die ik van me collega's heb gehad(haaaaajjj, hoest daar? ;-))wiste we dat we vroeg moesten zijn met kaartjes voor de Petronas Twin Towers. 7 uur het wekkertje..de kleren in met ons slaaphoofd en maar kaartjes proberen te scoren! Aangezien we slecht hadden geslapen was het een zware tocht...nog zwaarder voor Titus, want die mocht als enige de rij in! Na 2 uur had ze de laatste kaartjes..topper!! De rest vd dag beetje rondgelopen...parkje bekeken...natuurlijk Chinatown ...en op Merdeka square gezeten. Een chinees komt hier naar ons toeglopen...'can I take picture...with me and you?' Ohwkeej, beetje giechelende Glienwgaat naastde Chinees staan en er worden aantal foto's gemaakt...ohw, titus en ik mogen er op gegeven moment ook bij! Raaaaare mensen toch die chinezen :-) We hebben het nog niet tegen elkaar gezegd en de volgende groep Chinezen komt al aangelopen...'Can I take picture?? Me and you??' tegen Titus...Jah hoor! Op gegeven moment komen er nog meer chinezen bij staan...'can we take picture??? You and us???' Steeds meer Chinezen sluiten aan...helemaal blij met ons :-)

In de middag dus de Twin Towers op...'s avonds snoep wezen halen..AH!! Wat hebben we dat gemist...alles kon je proeven in die winkel, dus we waren al misselijk voordat we de winkel uitliepen! Eem naar de wc...komt een kerel naar me toe...in eerste instantie (aangezien ik altijd met me gedachte ergens anders ben (*) )hoor ik niet wat-ie zegt...ik: WAH? Drukt een papiertje in me handen en zegt: 'yeahhh, the first girl, can you give this to her??' Eh...ok! Die was dus voor Glien. Zo gehoorzaam dat ik ben, geef ik het papiertje ongeopenddoor + dat ik die aan haar moest geven (kerel was al verdwenen. Er stond op (ik citeer) 'Can I askyou to be my girlfriend?' plus zijn e-mail, dat dan weer wel! HAHAHA!

Aangezien de weersvoorspellingen niet zo best waren, kreeg dit heldere licht de ingeving om niet naar Langkawi te reizen (dik 8 uur), maar zsm hier naar de kust en evt eilandje id buurt. Toen ik info ging halen bij de eigenaar vh hotel stond er een stel met dezelfde vraag: Pulau Pangkor was het antwoord..ohkeej, eem Lonely Planet erbij en de keus was gemaakt: Teluk Nipah!

Vandaag is de 4e dag hier! De voorspellingen voor Maleisie/ Indonesie (want dat was misschien ook nog het idee wanneer het weer in Indonesie beter zou zijn) waren slecht, maar hier heeft iedere dag de zon geschenen! Super mooi, veel natuur (groen, aapjes, vogels, varaantjes...ohw....bloedzuigers ;-)) en bijna geen buitenlandse touristen dus super veel rust! Deze rust hebben we overigens gister in de Jungle wel eem verstoord. We hoopten nog wat aapies of andere dieren te zien, maar ons gegil van de bloedzuigers (die echt OVERAL zaten) heeft er volgens ons misschien wel voor gezorgd dat het alleen maar bij bloedzuigers bleef.

De eerste dag hebben we trouwens strandje gepakt, hadden we wel eem nodig. Willen niet na 2 maand Azie wit terugkomen + feit dat jullie in NL erg mooi weer hebben. Zijn jullie daluk nog bruiner dan ons?! Maaaaaar, hebben de afgelopen 4 dagen flink wat zon geha, dus durven wel weer terug te komen ;-) 2e dag scooter/ fiets gehuurd om het eiland te verkennen (ook een chinatown hier, haha...zit ook overal he), gister dus deJungle en vandaag dutch fort gezien en wezen kajakken/ snorkelen.

Morgen vertrekken we richting de Cameron Highlands! Niet zoveel zin om onze tas in te pakken, maar wel zin om weer door te reizen. Nog 2 weekjes en dan zijn we terug! Tot snel! ;-) XX

Reacties

Reacties

Wemmy

Moi wichter,
Wat leuk om over jullie avonturen te lezen!!!!!!
Vernuver jullie nog evm.
Veel plezier en groet van Knoal!

Kim

Iehh creepy ja, die bloedzuigers!
Leuk dat jullie zo gewaardeerd worden door alle chinezen haha!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!