tripramona.reismee.nl

Happy songkran (part II)

Sawadee kaaaaa!

Vandaag was de bedoeling om lekker bij te kleuren...ons laatste daggie in Thailand..helaas...regen! Dan maar eem ontbijten...opweg naar het 'veggie' restaurant (super lekker eten voor ontbijt, maar 's avonds weer keihard ah vlees) stuitte we op een 'chubby'-thais mannetje...hij heeft een waterpistool die gevuld wordt met water vanuit een plastic rugzak...we waren nog best ver droog overgekomen, totdat hij ons in zijn vizier heeft! Hij kijkt uiterst geconcentreerd bij het gebruiken van zijn songkran-wapen...FLETSJ...alledrie raak en geen kick of glimlach...deze nam zijn taak serieus vandaag!

Aangekomen bij de 'veggie' (uiteraard bij het raam) kunnen we ons goed vermaken...1 groot vermaak hoe iedereen met volle emmers water nat wordt gemaakt..iedereen die voorbij loopt moet het vergelden...zitten wij hier eem lekker droog met onze cappuccino!

Na ons ontbijtje lopen we weer terug naar het hotel...feest is echt losgebarsten...ook 'chubby' staat er nog...ik knijp 'm (heel zachies) in zijn nek en geef hem een glimlach...FLETSJ!!! Vol id rug met een staal gezicht.

Onze spullen afgegooid en 3 emmertjes opgehaald....the game is on!!! 3 uur lang hebben we zoveel mogelijk water rondgegooid....als je je emmer ergens kon vullen waar ijs in zat was je het meest gelukkig! Want dat zijn de beste om iemand vol mee te raken! Titus liep na 2 uurtje blauw aan vd kou, dus zijn glien en ik nog eem langs de kant gaan staan....een parade! Veel muziek en thaien die zich mooi hadden gemaakt voor vandaag! Een soort zomercarnaval in R'dam kun je het wel mee vergelijken...alleen met HEEL veel water! Op gegeven moment wordt het iets rustiger om ons heen....thaien met zilveren bakjes en bloemetjes erin...glien en ik kijken elkaar aan...halen de schouders op en gaan vrolijk door met het gooien van water! De mensen die voorbij komen id parade zien er statig uit...volgens mij belangrijke mensen zeg ik nog tegen glien....met een lach op onze gezicht lekker doorgooien natuurlijk :-) totdat de man naast glien zegt dat het 'people of government' zijn...'keep distance'...woeps! Heb ook nog een monnik geraakt trouwens...dat moet haast wel geluk brengen toch? :-)

Al met al dus, ondanks dat de zon weg was (k*t-zon!....die reclame jaaa), super dag gehad! Voelde ons weer helemaal jong....ja, ook ik met me 30e...denk, zeg het zelf alvast maar)

Onze tasjes zijn inmiddels gepakt...vanaam gaan we naar de markt om half 7. Dan wordt er niet meer met water gegooid namelijk ;-) Lekker happie thais eten (hebben we nog niet genoeg gedaan hier) en dan als afsluiter een voetmassage! Byebye Thailand, hello Malasia!

Kap kun Chao (mazzel)wadee kaaaaa!

Vandaag was de bedoeling om lekker bij te kleuren...ons laatste daggie in Thailand..helaas...regen! Dan maar eem ontbijten...opweg naar het 'veggie' restaurant (super lekker eten voor ontbijt, maar 's avonds weer keihard ah vlees) stuitte we op een 'chubby'-thais mannetje...hij heeft een waterpistool die gevuld wordt met water vanuit een plastic rugzak...we waren nog best ver droog overgekomen, totdat hij ons in zijn vizier heeft! Hij kijkt uiterst geconcentreerd bij het gebruiken van zijn songkran-wapen...FLETSJ...alledrie raak en geen kick of glimlach...deze nam zijn taak serieus vandaag!

Aangekomen bij de 'veggie' (uiteraard bij het raam) kunnen we ons goed vermaken...1 groot vermaak hoe iedereen met volle emmers water nat wordt gemaakt..iedereen die voorbij loopt moet het vergelden...zitten wij hier eem lekker droog met onze cappuccino!

Na ons ontbijtje lopen we weer terug naar het hotel...feest is echt losgebarsten...ook 'chubby' staat er nog...ik knijp 'm (heel zachies) in zijn nek en geef hem een glimlach...FLETSJ!!! Vol id rug met een staal gezicht.

Onze spullen afgegooid en 3 emmertjes opgehaald....the game is on!!! 3 uur lang hebben we zoveel mogelijk water rondgegooid....als je je emmer ergens kon vullen waar ijs in zat was je het meest gelukkig! Want dat zijn de beste om iemand vol mee te raken! Titus liep na 2 uurtje blauw aan vd kou, dus zijn glien en ik nog eem langs de kant gaan staan....een parade! Veel muziek en thaien die zich mooi hadden gemaakt voor vandaag! Een soort zomercarnaval in R'dam kun je het wel mee vergelijken...alleen met HEEL veel water! Op gegeven moment wordt het iets rustiger om ons heen....thaien met zilveren bakjes en bloemetjes erin...glien en ik kijken elkaar aan...halen de schouders op en gaan vrolijk door met het gooien van water! De mensen die voorbij komen id parade zien er statig uit...volgens mij belangrijke mensen zeg ik nog tegen glien....met een lach op onze gezicht lekker doorgooien natuurlijk :-) totdat de man naast glien zegt dat het 'people of government' zijn...'keep distance'...woeps! Heb ook nog een monnik geraakt trouwens...dat moet haast wel geluk brengen toch? :-)

Al met al dus, ondanks dat de zon weg was (k*t-zon!....die reclame jaaa), super dag gehad! Voelde ons weer helemaal jong....ja, ook ik met me 30e...denk, zeg het zelf alvast maar)

Onze tasjes zijn inmiddels gepakt...vanaam gaan we naar de markt om half 7. Dan wordt er niet meer met water gegooid namelijk ;-) Lekker happie thais eten (hebben we nog niet genoeg gedaan hier) en dan als afsluiter een voetmassage! Byebye Thailand, hello Malasia!

Kap kun Chao (mazzel)

Reacties

Reacties

Ramoontje

Dit was gister trouwens, zitten inmiddels in Kuala Lumpur! Morgen stad bekijken en daarna door naar Cameron HIghlands!

Regen en dikke onweersbuien hier...grrrrr!

Patrick

Vanuit Hua Hin ditmaal.
Mooi feest he, moet dit jaar ook echt in de stad gaan plaatsvinden. Ik ben er al mee bezig, heb lijntjes uitstaan naar de Groninger horeca en is vast wel te regelen. Mooi namelijk.

Zo heftig als in Chiang Mei heb ik het niet meegemaakt, maar wel de vrolijkheid en sfeer op de straten. Feestjes met de locale Jantje Smits en heel veel hawaai bloesjes, gelukkig had ik de mijne ook mee!

Damesch, veel plezier in het volgende landje en het gaat jullie goed.

Ik ga volgende week wel weer even checken hoe Nederland erbij ligt, het is mooi geweest. Meer dan zelfs, wat een belevenis zeg, maar daar waren we het de eerste week al over eens =]

Ciao...

Faar

~hihi deel 2 is deel 1 :)

Faar

o ja moon vergeet ik nog te vragen, heb je al 1 van de beruchte buckets op? of heb ik daar overheen gelezen?
xx

Ramoontje

Eej Faar!

Nee man, durf niet na de verhalen van Bert en jou :-) Ben inmiddels in Maleisie...hier is alcohol duur, dus als ik terug ben, ben ik helemaal 'clean' vd alcohol (en sigaretten) ;-)

Faar

wow, had ik niet achter je gezocht haha ;)
gaan we danwel goed inhalen als je terug bent!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!