tripramona.reismee.nl

Taxiboat VS Catamaran

Na 5 dagen vast te hebben gezeten op Koh Tao ging het wekkertje weer voor de zoveelste keer om 7 uur...PFFFF....luisterend naar het weer: wind! Okeeej, volgens mij moeten we weer een dag/nacht blijven...maar de optimist die ik ben...stiefel ik voor de zoveelste keer weer naar 'the office' waar we onze boot- en treintickets hadden gekocht richtingBangkok!

Het vrouwtje van 'the office' kijkt weer sip..dat belooft niet veel goeds...Catamaran vaart wel, alleen heeft-ie er gister 5 uur over gedaan ipv 1,5 uur...sea no good zei ze + dat er over 2 dagen weer een storm zou komen! NEEEE....zucht/steun en stiefel weer terug naar PRICK-THAI(land!!!) Ondertussen eem een wcrolletje halen bij de receptie....glatis en voor nix! Eem de vrouw vd receptie gevraagd hoe of wat...die vertelde me dat haar baas contact heeft gehad met de overheid en dat Chumpong goed te bereiken was...omliggende dorpjes waren vooral getroffen...de zee was nog niet heel rustig, maar het was te doen! Morgen nog rustiger, dus als je bang bent blijf je nog een nachtje maar wil je graag weg ga! Het is te doen! Na oveleg van ongeveer 10 seconde hebben we onze backpacks ingepakt en stonden we binnen half uur klaar voor vertrek! Wegwezen hier, op naar de zon!

Daar aangekomen ging het niet helemaal als verwacht...kerel van 'the office' had alleen treinticket aangepast en niet bootticket, maar daar had ik al wat over geschreven geloof ik! Uiteindelijk gelukt om een bootticket te krijgen voor de middag! Hoppa! Wij wachten ih zonnetje en blij dat we konden vertrekken!

De Catamara in...pfff...hij wiebelde wel een beetje (kom maar konijntje, kom maar wiebelen/wiebelen). Toen die vertrok hadden we al snel id gaten dat dit niet echt een fijn bootvaartje zou worden..dat ding gaf gas en binnen 5 minuten was ons witte kleurtje groen! Dat ding stuiterde over de zee...als je naar links keek/rechts of vooruit...maakte nie uit...alles draaide! Het stuiteren werd afgewisseldmet lanceringen...af en toe kwam je los vanje stoel!Al snel kwam het personeel vd Catamaran langs met zakjes en ja hoor....hier en daar hoorde je de mensen daar goed gebruik van maken! UIteindelijk hebben we er 2 uur overgedaan...haalde nog de nachtboot in die probeerde te profiteren van toeristen die van het eiland wilde! Hier waren we ookbijna opgestapt....we vroegen wanneer die boot zou vertrekken aan een thai die daar stond...die wees naar achteren...drie hoofdjes keken naar achteren...daar zat een thai achter een tafeltje met eenstapel geld en rekenmachine....lange nagels had-ie en wat redbull-flesjes...zijn handlangers achter hem hadden allemaal een rode mond en keken ons allemaal lachend aan...maar niet op een hele vriendelijke manier zeg maar...eerder een 'you-stupid-tourist-lach zeg maar!Blij dat we de Catamaran konder nemen, ondanks de helse vaart! Het reispilletje hielp ook wel....iets :-) Glien en titus hebben het ontbijt niet binnen kunnen houden zeg maar! ;-)

Aangekomen in Champong richting station...Nachtrein uitgevallen! NEEEEE, meen je...volgende trein dan? VOL! Morgenochtend weer! Als zielige vogeltjes eem opt station gezeten...2 backpackers kwamen naar ons toe (die op de nachtboot van die profiterende kerel had gezeten die er uiteindelijk 7 uur over had gedaan en aan hun verhaal te horen ditnog veel erger was dan de catamaran)dat ze nog 2 tickets hadden kunnen krijgen...3e klas..huh?? Ik weer terug naar die kerel...WTF...hun tickets? wij dan? Ohw, wacht eem (dat 'eem', maar dan op ze thais ;-) )...print 3 tickets uit voor de eerstvogende nachttrein...airco..huppakee! Huh? blijkbaar moet je hier blijven drammen, dan komt alles goed! Weer wat geleerd ;-)

Nachttrein was te doen...wel wat snurkende thaien, maar 6 uu 's ochtends weer in BKK...taxi richting Khoasan Load (Road verstaan ze niet jaaaa) en daar weer een nachtje vertoeft! Super hotelkamer met dik zwembad op het dak! Heeeeeerlijk...ja, dat dachten we! Onze kamer pal aan Khaosan Load en de ramen die niet goed dichtkonden :-) 3 uur sliep ik...

Volgende dag met de trein naar Kanchanaburi...5 uur durende treinreis...super! Zo zie je nog eens wat ;-) Halverwege stopte die, reed-ie een stukje terug en bleef stilstaan...heel lang! :-) Ondertussen greep een ijscoman zijn kans en verkocht ijsjes aan de wachtende, overhitte treinreizigers..een ondernemer in harT (sorry voor de spelfouten af en toe ;-) )en nieren! In Kanchanaburi aangekomen voelen we direct dat het hier beter wordt! Onze bungalow ad river kwai...morgen watervallen(+zwemmen) en olifantentocht, raften op bamboe en trein over de river kwai...overmorgen tijgertempel en dan met nachttrein richting chang mai! Alles bijelkaar voor 50 euries...dat wordt dus flink wennen als de rekeningen in NL weer betaald moeten worden!

Twas hier vandaag trouwens 38 graden...morgen 39 (regent nu wel + onweer)..Heerlijk bijbruinen dus...maaaaaar hoorde dat het bij jullie ook heul lekker weer is...de warmste 3 april ooit?? Geniet er van!

Liefs Glien, Tinette en Ramoon!

Wemmy

Wat leuk om jullie belevenissen te lezen.....
En fijn om te horen dat jullie nu echt vakantie gaan vieren!!! Veel plezier met jullie drieën de komende dagen.
xxxxx

sylvie

Nou Moon, respect voor jullie. Zo'n vreselijke trip op die boot. Dat doe ik jullie niet na hoor en jij hebt helemaal een sterke maag.
Hoop dat de rest van de tijd alles gladjes zal verlopen en dat je lekker van die heerlijke zon kunt genieten.
Veel plezier en dank voor je leuke verhalen.
Veel liefs van Jakkes en Sylvie

Kim

Nou wat weer een avontuur, fijn dat jullie van het eilandje af zijn en zoveel leuke dingen in het verschiet hebben, ben vooral jaloers op jullie bezoek naar de tijgers, zou er zo weer voor een derde keer heen willen!!
Doe ze de groeten van me en vergeet niet kleding aan te trekken wat over de schouders en knieen kan en ook nog de goeie kleur heeft!

Lian

Dag dames,

Ben blij dat jullie weer op het vaste land zijn! Hopelijk beter weer en lekker bijbruinen. Misschien kun je zo'n lief olifantje laten overvliegen, zal ook wel niets kosten. Geniet er nog ff van!!

xx

Daan

Hahaha, mooi verhaal. Ik zei toch dat we er later om kunnen lachten ;-)