tripramona.reismee.nl

(Weer)depressie nabij!

Goeoeoeoeoeoeoeoeoe-demiddag!

Wij zijn al eem wakker...7 uur ging de wekker! Heerlijke koude douche...backpack ingepakt en op naar de boot....dachten we :-) Vanochtend hoorde we namelijk dat de komende 2/3 dagen geen boot vaart richting vaste land. Terrible storm!! Gelukkig dat we er gister niet voor hebben gekozen om de nachtboot te nemen...want die is halverwege teruggekeerd vanwege 5 meter hoge golven! Denk dat je ons had kunnen weggooien na zo'n ervaring :-) Helaas wel een vliegticket naar Chang Mai die we nukunnen weggooien....maar liever dat dan wij, aangezien we nog 6 weekies hier zitten (hopefully NOT this Island).

Voor morgen zijn de voorspellingen nog slechter, dus we hebben er ons al op ingesteld dat we hetzelfde (same-same) verhaal te horen krijgen. De eerstvolgende boot die vaart zal wel een dikke chaos worden, want iedereen wil hier wel zo'n beetje weg! De poncho's zijn nu van 200 baht nu voor700 baht te krijgen, eettentjes zijn dicht en straatjes zijn volgelopen met water! Waar is het tropisch zwemparadijijijijs....ik zie geen tropisch zwemparadijijijs....kep het koud!!! Wil naar huiuiuis!!! (reclame v centerparcs....wel tijdje geleden, dus herkenbaar voor degene die na '81 geboren zijn)

Gister vreesde (zeg je dat goed zo? Onze hersens staan nl op vakantiestand....we zeggen al 'roepde' en 'vroegde')we al het ergste! Dikke onweer en stortbuien! Glien trok zichterug in ons huisjeen Tinette en ik gingen voor de massage! Dat hadden we wel verdiend dachten wij!! Tinette ging voor de oil-massage en ik voor de foot! Ik op de stoel en titus op een matrasje voelde (vielde) iedere keer, bij een windhoos buiten, een dikke miezerhoos op ons! Maar ach...he....bij tropische temperaturen horen ook tropische buien, dus voel/neem die miezerbui zoals die is en genieten!!Hebben we ook gedaan....heerlijk! Als kado pakte zij...eh...hij......zij-hij (we zijn er nog niet overuit of het een man of vrouw was nl) mijn schouders, nek, hoofd en gezicht erbij! Ondanks een paar keer wakker vannacht vd regen en het onweer (want het ging me tekeer) heerlijk geslapen! Ennnn zeg nou zelf: it must get worse, before it gets better!! Dus we verwachten nog steeds heel veel moois op onze vakantie!

2 dagen geleden hebben we een snorkeltochtje gedaan op KoNangnyuan Island...allemaal visjies gezien! Erg mooie strandjes/ zee....wel wat jammer dat het zo touristisch is....maar ad andere kant: dan hadden wij het ook niet gezien!

Verder kan ik niet zoveel vertellen....beetje allemaal vh het 'same-same' (and not different)hier ('same-same' is op t-shirtjes te vinden hier en werd voortdurend door onze muay-thai vrienden geroepen). Hopen hier zsm weg te kunnen! Afwachten dus en hopen dat de storm gaat liggen...over liggen gesproken? Ga dat ook maar weer es doen (hebben we nog niet genoeg gedaan deze vakantie he ;-) )....krijgen we geen doorligplekken van het strandliggen....krijgen we ze nu wel door het bedliggen omdat we geen kant opkunnen! :-)

Maaaaaaar, gelukkig hebben we elkaar nog! En thank god (of gewoondie het heeftuitgevonden) for the Internet!

So....we keep in touch ;-)

Greetz Glien, Titusen Moon

Lucie

Hoi Ramona en .....,
Jeetje,wat een story's.Volgens mij heb je het toch allemaal zelf bedacht.
Afzien dus.Denk maar niet dat ik ook maar 1 seconde tegen jou ga sparren als je terug bent.
Wat wel leuk lijkt is om een keer een gezellige avond te houden van Tang Soo Do.
Dan kunnen we samen die jostiband nadoen,met bv radjang en erik op de gamalan.
Joh,hele fijne trip verder en geniet ze daar.
Het ziet er allemaal super uit.
Heeeeeel veel plezier daar.
groetjes Lucie

Esther

Zet hem op lieve meiden en make the best of it! Kunnen jullie niet met een waterfiets naar de overkant toe, of te riski;)....
Nog maar even lekker proberen te geniet van the time being, en dan hop naar de volgende trip!!!
Dikke kus aan iedereen daar he!!!
xxxx

ton van zutphen

genoeg blauwe plekken, nu lekker genieten van de mooie dingen van het land

Numannen Sneek

Hallo meiden! jullie laten je door een klein beetje regen en kleine golfjes niet klein krijgen wel :)? Het zal binnenkort vast beter weer worden! En anders laat je je gewoon 3x per dag masseren, wat wil een mens nog meer?? Hoe dan ook , veel plezier verder! Tot het volgende verhaal maar weer, groeten Numannen Sneek

Marjon

Hey Ramona,

Balen dat je nu niet verder kunt! Dan maar ff wat massages ;-) Jaloers!! Ik hoop dat jullie snel weer verder kunnen!

Groetjes Marjon

Ria

He Ramona ik lees hier net in de krant dat het niet zo goed gaat daar bij jullie
Zijn jullie nu nog met de boot vertrokken of zitten jullie vast
He ik hoop dat het snel beter wordt dit is niet leuk op je vakantie
Maar als er geen rare dingen gebeuren is het wel een avontuur

Grutn uut Grun ( Ria)

Kiwi

Ja, zoiets lees ik ook... twinig nederlanders vast in zuiden ofzo... let us now!!

Lucie

Hoi Ramona,
Inderdaad een verontrustend bericht hier op het journaal.Hopelijk zitten jullie daar veilig voor de overstromingen.
Hol kop ter veur.
groetjes Lucie

Claudia Kampijon

Hoi daar meiden,

Wat een avonturen beleven jullie daar joh! We hopen wel voor jullie dat het weer snel beter word. Ik zag net op het nieuws dat in delen van Thailand flinke overstromingen zijn. Hopen dat jullie op een veilige plek zitten en droog.

Groeten van ons en veel liefs,
Elisa, Noah en Claudia.

Ramona

Ellow! We zijn nu bij de pier! Gister konden we de bootnemen, maar werd afgeraden! Metershoge golven, dus zijn maar blijven zitten waar we zaten! Nu de zee iets rustiger en alshet goed is kunnen we onze bootticket voor de catamaran zo claimen! Kerel had onze treintickets omgeboekt en niet de boottickets, dus was nog een heel gedoe om het voor vanmiddag voor elkaar te krijgen. Iedereen wil zsm weg hier! Lief vrouwtje met winkeltje op de pier zag mijn doggie+eyes en heeft winkeltje gebeld waar we onze tickets hadden geboekt! Na 4 weken Thailand ben ik voor het eerst uit mijn slof (slipper) geschoten (,mijn engels gaat ook een stuk beter als ik wat pissig word moet ik zeggen)...YOU FIX THIS...CALL THE PIER! Al stotterendzei die OK, i am gonne call the pier! Done! Vanmiddag vertrekken we...moeten onsom1 uur melden...wij gaan der dus om 12 uur staan! Water is inmiddelsrustig genoeg om de Catamaran te laten vertrekken...hoorde dat Champong goed te bereiken is )dorpjes daar omheen zwaar getroffen), dus als het goed is kunnen we om half 8 de train richting Bangkok hebben! Lets hope for the best! Lopen hiermet dikke wallen en titus en ikzijn weer wit van de stress...glien nog geen zonnestraaltje gevangen, dus daar zijn we welaan toe! Vanaf Bankok gaan wenaar Kanchanaburi!

Tot snel laiverds! Liefs Ramona, tinette en geerte

ton van zutphen

hoop dat nu alles goed gaat en je het zonnetje weer gaat zien, kan je moeder ook weer een rustig gaan slapen gr ton

moeders

nou lieverd, was wel even schrikken! zit nu ook met wallen op het werk maar gelukkig goed bericht.
we kunnen weer adem halen.
ondanks al dat gestress hoop ik toch dat je nu weer mag genieten.
misschien kunnen we na je vakantie hierom lachen ??
Groetjes aan je reisgenootjes en gauw tot je vogende mail ( blijde mail dan wel ) gr met een dikke kus van je moeder.XXX

Ramoon

Haha,

De Catamaran was een hel (verhaal volgt), maaaaar we hebben nu warme douche en een goed bed! Eem beetje bijslapen :-)

Kus!

Ramoon

Eej Ton! Deze verhalen zijn wat anders dan die turkse bacterie die je afgelopen zomer hebt opgelopen, toch?
Gelukkig verkeren we weer in rustig 'vaarwater'...tot nu toe dan :-)

Beetje lief zijn voor me moeder he? ;-)

X ramoon

sylvie

Hoi lieve moontje,

Blij te lezen dat jij en je reisgenoten ongedeerd zijn.
Gelukkig kan jij goed zwemmen toch??!!
Hoop dat alles nu prettig zal verlopen en jullie weer kunnen gaan genieten van de trip en vooral van de zon.
Veel plezier nog, voorzichtig zijn he en veel iefs van ons, Jakkes en Syl.
Dikke zoen.

Kim

Ik zal voor jullie duimen dat jullie weer snel kunnen bakken in het zonnetje zoals het hoort op vakantie in Thailand!!

xxx

moeders

nieuwe dag en nieuwe dingen ondernemen,olifanten tocht, lijkt me wel spannen en leuk!!, morgen naar tijgertempel dus je genieten weer . hooden zo . ma xxx

ton van zutphen

joh ga lekker onder een olifant hangen jij met je turkse bacterie , en dat lief zijn voor je moeder heb ik een dagtaak aan ,om die een beetje rustig te houden gr ton ,en nog veel plezier daar

Hilda en Nick

och, wat een verhaal zeg. Je maakt wat mee zo. Geniet nu maar alle leuke dingen. De olifanten tocht en jullie andere activiteiten en euhh de zon.

Veel plezier