tripramona.reismee.nl

Muay Thai

Nu na bijna een week trainen eem een evaluatieverslag vanuit het mooie Thailand! ;-)

Teeeeeeeeering (excuus voor het groffe taalgebruik) wat zwaar! 's ochtends gaat hier het wekkertje om 7 uur...ik ben gelukkig een ochtendmens, dus ben degene die een broodje ophaald bij de bakker en een fles water voor het trainen!Titus heeft nog altijd eem nodig om wakker te worden :-) Tegen de tijd dat ik terug ben is ze ook id kleren en eten we wat...drinken we wat en lopen we rond kwart voor 8 richting het kamp! Hoe verder de week vorderde, hoe vaker er onderweg werd gezucht en geklaagd! :-) 'me voeten mannn...ahhh, me benen!!!' Op het kamp aangekomen staan ze al klaar om ons te trainen. We beginnen de eerste 10 minuten op de crosstrainen! Als het een mooie dag is, stroomt het zweet van ons af! Na 10 minuten worden we geroepen en krijgen we een tis-de-bedoeling-een-eucalyptusdoekje-te-zijn! Onze handen worden lekker ingepakt en handschoenen aangedaan! Dan begint de training :-)

Van de week vroeg ik me af wanneer ik nu over het 'dooie punt' heen zou zijn of wanneer ik letterlijk dood neer zou vallen! :-) We hebben het 1 keer id middag geprobeert...lekker man die volle zon op je gezicht als je na een ronde naar lucht snakt! :-) Ze drijven je echt tot het uiterste, maar daarvoor zijn we ook gekomen jaaa! Na de training slenteren titus en ik naar ons huisje...klagen we weer wat 'teeeeeering, ben kapot man!!!' 'me benennnn'...ahh....'me enkelsss'.....'wil slapen man' :-) Na het douchen eten we lekker ah strand met uitzicht over de zee een bak yoghurt, muesli en fruit...blazen nog wat :-) Echt...energie is helemaal uit je donder na zo'n ochtendsessie....(middagsessie ook overigens ;-) )

Na ons ontbijtje strompelen we naar het strand! Blazen we wat bij het neerleggen van ons kleedje....en zonnen maar! Af en toe blazen we weer wat als we ons omdraaien of ons weer in moeten smeren! Na paar uurtjes roept titus of ik: 'lunchen'? :-) Zo gaat het een beetje de hele dag door! Morgen voor mij de laatste keer deze week (maandag begint het gewoon weer :-) ) Titus is na vandaag klaar! Morgen gaan we als beloning van onze inzet ons laten masseren! Met uitzicht over de zee een thaise massage van een uur voor 300baht (7,50) Ben benieuwd...als ik me goed herinner is dat niet 1 vd vriendelijkste massages :-) (verslag volgt)

Afgelopen dinsdag zijn we trouwens naar muay thai wedstrijd geweest! Kickuh om te zien! Hele ritueel er omheen. Event of the night was een Australier die tegen een Thai moest. Die trainde op het kamp. Ook traint er een nederlands meisje uit Haarlem daar en zal 3 april de ring ingaan...snap niet waar ze aan beginnen. Vakantiegangers die hier Muay Thai leren in 3 weken worden in de ring gezet tegen een Thai die al vanaf hun 6e jaar trainen! Makkelijk geld winnen dachten wij zo voor die Thai-en, maaaaar we gaan haar uiteraard 3 april aanmoedigen!

We hebben trouwens vanaf vandaag een nieuw onderkomen...wat groter huisje omdat Glien deze kant op komt (zit nu id lucht) voor 100 baht extra p/dag (2,50)

Warme groet vanuit Thailandia! (hier regen en bij jullie zon...how word eej??)

Reacties

Reacties

Snafne

Tja verschil moet er zijn he ;)!
Mooie filmpje! Haha echt tof!

xx

Glien

We zijn onderweg hoor ladies!! Pfff.. Duurt lang! Nu heeft ons vliegtuig naar bangkok ook nog 40 min vertraging.. ;-). Maar we zijn er bijnaaaaa jippie!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!