tripramona.reismee.nl

Oh-ho-howww....the good life!!

Dat dit een onvergetelijke reis moet worden, hebben titus en ik de afgelopen dagen wel gemerkt! Man. man, man wat een boudel

Wink
Weet haast niet waar ik moet beginnen!

Bangkok was super, inclusief de oplichterij van onze boottocht...want zeg nou zelf: als je het ultieme Thailand gevoel wil ervaren, dan moet je ook een keer opgelicht worden...1 keer is voldoende, maar wij hebben het meegemaakt!

Laughing
De laatste dag BKK vlogen we die middag rond half 3 naar Surat Thani...van daaruit de boot naar Koh phangan! Maar om nog goed van onze ochtend gebruik te maken pakte we m'n travel guide er maar eens bij...heb m niet voor niets gekocht, toch? Zo konden we eem bekijken of er nog iets was wat we niet mochten missen hiero! Ik lezen en lezen....ja hoor...ik citeer: 'pas op voor oplichters die je een tuktuk-ritjeaanbieden voor 10 baht pp en je beloven naar touristische plekjes te brengen, maar uiteindelijk tussenstops opleggen en je van alles onder dwang proberen te verkopen'. Goh, hebben wijj dat niet meegemaakt titus?
Laughing
Ik lees verder...'pas ook op voor oplichters die zich voordoen als werknemers van musea of andere bezienswaardigheden (hij had toch echt een shirt aan van het museum) en zeggen dat de plek waar jij naar toe wilt dicht is en je beter een boottochtje kan doen! Ohwkeeeej...vaker het boekje openslaan dus, want wij zijn hier 'volgens het boekje' opgelicht!

Na een bezoekje aan het koninklijjke paleis (met 40 graden lange broek en vestje) hebben we onze spullen opgehaald en een taxi gepakt richting het vliegveld! De taxi-driver noemde zich taxi-tom en vond het wel errug grappig dat we in een file terechtkwamen terwijl we nog uiterlijk een uur de tijd hadden om in te checken! Hij vond eigenlijk alles wel grappig

Laughing
Taxi-tom-cruise werd het op een gegeven moment...Gelukkig...snelweg!! Met weet ik veel hoeveel km p/uur over de snelweg...links inhalen...rechts! Go taxi tom! Hie-hie-hieieieie, achte hij als de wielen van de weg loskwamen! Maar, dankzij tom op 5 minuten na gelukkig optijd voor het inchecken. Vliegreis ging ok! Busreis en ferry ook Aangekomen op koh phangan was het al donker...we besloten in tong sala (de haven) een nachtje te slapen zodat we de volgende ochtend fris en fruitig opzoek konden gaan naar Horizon Muay thai! Wij lopen door het dorpje..al direct werd ik achterna gelopen door een hond....als ik naar links ging, ging de hond ook naar links, enz,enz...snel teruggelopen een cafe in...(de hond volgde uiteraard)...2 kerels die o ns vertelde dat er links een goedkope hostel was en rechts een duurder hotel....na kort overleg besloten we richting the guesthouse te lopen....de eigenaar leek alleen wat dronken en stoned...dusssss...laten we maar ergens anders heengaan!! Maar ja...alles leek wel dicht..wat is dit joh...en ooooooveral honden ook! Wij weer teruggelopen en aan een vrouwtje gevraagd of ze nog ergens een slaapplek wist. We moesten meelopen...donker steegje weer in uiteraard...meegelopen naar een andere hostel! Allemaal kamertjes...eh...hokjes....we waren de enige, maar wel douche en een normale wc + we waren moe, dus laten we het maar doen! Moeilijk was het om inslaap te komen, maar uiteindelijk voelde ik me wegzakken...dan ineens roept Tinette: MOON!!!! Hoor je dat? Ik rechtop...uit het raampje kijken...loopt iemand voorbij man de hele tijd...hij leek ook bij ons aan de deut r te rammelen...hard in ons keel....gast bleef maar op ze slippers heen en weer lopen....dan wastie weer weg en zo kwam die weer terug! Direct spinselde de verhalen van Tries door me hoofd...over goedkope kamers waar ze 1 of ander gas in de ventilator doen en ze je versuffen en beroven...het rook wel vreemd en de ik was ook flink versuft! Ik tegen tinette: spullen pakken, we gaan weg hiero! Wij naar beneden...daar stonden nog wat moppen....en aangezien ik met Tang Soo Do ook stokvechten kan, leek het me wel handig om deze mee te nemen! Als die kerel niet knock out gaan van die stok, dan gaatie wel knock-out van de ranzigheid die in mop zat als ik die in ze gezicht zou drukken....om het hoekje en lopen!! Kerel op slippers liep voor ons...bleek een zwerver te zijn die vast opzoek was naar een slaapplek...net als ons dus!!! 's nachts leken de honden al helemaal de overhand te hebben hier! Vet veel en kwamen blaffend op je af...Tinette en ik netjjes achter elkaar op het midden vd weg opzoek naar nieuw onderkomen....met onze handbagage de honden wegjagen...leek ons niet zo fijn om honsdolheid ah begin van onze vakantie op te lopen zeg maar
Wink
Uiteindelijk goedkoop, maar veilig hotelletje gevonden...goed geslapen en volgende ochtend zsm weg....

Vanaf Haad rin (bekend om haar full moon party's) moesten we een taxiboat naar Haad yuan...de zee was te wild, dus de piraat wou alleen hierheen...het zou ook de laatste keer zijn die dag...de golven waren zo'n 2 meter hoog!Aangezien Tinette en ik na ons avontuur vd afgelopen nacht wel toe waren om eindelijk te zijn waar we wilde zijn, besloten we deze boot te nemen! Samen met nog 2 engelse (die vonden dat BKK net zo duur was als londen...ohwkeeeej...hoe bedoel je opgelicht?) nog 2 canadezen, ierse en een duitser! Ohwjah....en een wasmachine niet te vergeten

Laughing

Wat een bootrit eej...na iedere golf viel de boot zo'n metertje naar beneden...lekker gevoel in je buik ook...iedereen lachen en druk totdat de piraat schuin de golf invaarde (hoe je dat ook schrijven moet) de boot kantelde 45 graden en sloeg bijna...maar dan ook echt bijijna om! Iedereen direct doodstil (haha...gelukkig kunnen we der om lachen nu) Met zweethandjes zat iedereen id boot, maar piet piraat had het vaker gedaan...want we leven nog!

Op strand aangekomen moesten we stukje door de bergen lopen om op het volgende prvestrand te komen en waar horizon muay thai gelegen was...daar aangekomen bleek het er niet z o uit te zien als op de website, wat een troep! DAn maar hier overnachten...kerel van horizon zei dat alles bij hem vol was ivm full moon die nacht...verderop 'the sanctuary' konden we wel proberen! Als enige wat nog over was, was een dikke bingalow v 1600 baht...dat is zo'n 20 euro pp...luxe! 1 nachtje en dan maar naar koh tao, want boksen hier wordt hem niet (werden ook niet zo heel vriendelijk ontvangen) Wij wat rondlopen daar over het strand en tussen de bungalows....al snel hadden we id gaten dat het hier anders was dan anders...allemaal hippies eigenlijk, die allemaal wazig vooruit staarde! Met avondeten stond er ook muziek op waar ik helemaal onrustig v werd (de mensen daar leken er wel rustig v te worden) Rechts keek een hippe vrouwtje me aan...ze knipoogte...nu weet ik dat ik er lekker uitzie met me goddelijke lichaam, maar dit was een knipoog waarvan ik toch een beetje 'the creeps' v kreeg....duitser vd boot kwam ook bij ons zitten..hij was er voor sex, drugs en meeting other people! Ohwkeeeej....no sex for us! Riep ik..we hebben al een schatje in nederland!

Laughing

Na het eten naar binnen te hebben geschoven hebben we direct alles betaald (op het bonnetje stond: make love, no war.....hippie-island it is!!), zodat we de volgende ochtend direct weg konden! Geen oog dichtgedaan daaro...leek wel een sekte man...de muziek en de zweverige mensen....zaten allemaal aan een vasten-dieet...hele vage sfeer....ook een dikke storm daar die dag/nacht en gezien de tsunami eerder op Japan lag ik verstijft in me 10 sterren-hotel bed! Titus nog 's nachts uit het niets...'komt allemaal wel goed moontje...relaaaaax' .....ahh, de laiverd! Volgende ochtend weer geen boot vanwege de wilde zee...dus moesten we met een jeep door de bergen...we hadden als eerste onze tassen der ingeflikkert! Wegwezen hier van al die leipo's! Achterin in pick-up werden we met ze tienen gepropt! Hier evalueerde de hippies nog eem hoe hun vastendieet was gegaan...titus en ik k eken elkar aan en gebaarde naar elkaar 'leipo's jonguuuuh'. Jeepritje was the bom!! Vet man! Stijl o,hoog...stijl naar beneden...tussendoor checkte de chauffeur of iedereen er nog inzat + tassen...dus je kunt je dan wel voorstellen hoe dat ging! Taxi-tom was er niks bij!!

Vol spanning op de boot naar Koh tao...want gaan we nu eindelijk onze rust vinden? Thaiboksen? Vanaf hippie-fucking-lsd-island hadden we een hulplijn ingeschakelt! Zus van gerline (ons mede-reisgenootje over 2 weken)was al eerder geweest en wees op ons 2 mogelijkheden...Gezien onze ervaringen tot nu toe kozen we voor 'prick-thai'...dat leek ons wel gepast! Hier aangekomen lijkt alle stress vd afgelopen dagen vergeten! Super bungalowtje voor 50 eurie p/week...super vriendelijke gastvrouw die ons wasje met de hand al heeft gedaan....2 minuten vanaf het strand...heerlijk eten en vooral...normale mensen!! Heerlijjk! Over 'heerlijk' gesproken...Tinette roept weer om de 5 minuten 'heeeeer-lijk mannn', dus weer helemaal goed! Super mooi hier, goede sfeer, relaxen en veilig hier! Hier kunnen we ons prima de komende 3 weken vermaken hoor!!

Vanochtend ook voor het eerst wezen thaiboksen! Na 2 minuten touwtjespringen gutst het zweet van me voorhoofd...lekker man!

Laughing
Komende 2 weken iedere dag 1,5 uur trainen en de laatste week 2 x 1,5 uur....eem kijken of dat lukt met 38 graden (gemeen he om dat te zeggen)

Maaruh, ik ga eem duik nemen en strandje pakken! Foto's volgen

Liefs Tinette en Ramoon!

Noah, Claudia en Elisa

Hey dames,

jeetje wat een belevenissen :-), leuk om over jullie avonturen te lezen, we wachten met smart op de foto's! Veel plezier met het boxen en geniet ervan.

Liefs Noah, Claudia en Elisa

Ton

Klinkt gezellig, wat had je allemaal gedaan bij thaiboxen dan???

Patrick

Wauw, vol ongeloof jullie avonturen gelezen. Heftig, maar wel tof hoor.
Blij dat jullie de rust hebben gevonden, Ko Toa, check, op de to-do-list.

Daphne

Geweldigggg!!! Pff begin nu toch echt wel heeeeel erg jaloers te worden! (was die piet piraat niet Tinette :P?!?!?!?!)
Geniet ervan duifjes en pas goed op elkaar!
xxxxxxxxxxxxxxxxx

Hilda en Nick

Zooooo, wat een verhaal en belevenissen. Rammelende deuren iehggg, wat eng. Geniet nu maar al het moois om jullie heen en pas goed op elkaar.

Groetjes....

Esther

Wow... heerlijk!! Gelukkig dat jullie nou jullie plekkie gevonden hebben, jullie maken wat mee daar man! Ik zie jullie al midden in de nacht lopen, honden om je heen, mop in de hand. Tering! Gelukkig hebben jullie elkaar.. en stellen jullie elkaar gerust;). Hihi, lieve tiet ook.
Dikke kus voor jullie, vanuit een lekker bewolkt nl.!!
xxx

Glien

Joooooowww..... wat een verhaal... uitkijken geblazen dus! Gelukkig toch een mooi einde van t verhaal.. Net een sprookje ;-)

Ramona

Titus en ik kunnen er nu gelukkig om lachen idd :-)

Numannen Sneek

Leuk begin van de reis zo! Heb wel een vraag; waar heb je de mop gelaten?:) Fijne dagen verder met boxen en nog maar wat massages dacht ik zo! tut Dick, Lieke en Anja

Ramona

Haha, die mop hebben we verderop gedumpt! Het slot van ons hok op de trap! Die eigenaar zal wel gedacht hebben....eerst komt-ie z'n mop opweg naar het huisje tegen en op de trap het slot...Hij kon denkelijk wel zien dat we hals over kop waren vertrokken :-)