tripramona.reismee.nl

'Volgens het boekje'

Het eerste verhaal van een onvergetelijke reis...hoe begin je die eigenlijk? Nou, hallo daar Hollandia! Hier is het 30 graden, benauwd, druk en met een jetlag teveel prikkels! :-) maar het is hier helemaal super. Tinette roept al 2 dagen lang: guh-well-dig! GUH-wel-dig hier!! En dat is!

De reis is overigens goed gegaan. Heel af en toe schudde het vliegtuig een beetje, maar had me op het ergste voorbereid. Al direct een blije reisgenoot naast ons. Vloog in z'n eentje naar Australie....na 11 uur durende vlucht naar Hong Kong besloten we met se drietjes nog wat te drinken, toen besloot ik maar eens om me voor te stellen...Bram was de naam!

De vlucht van Hong Kong naar Bankok was wat minder...kwam vooral ook omdat ik al zooohw gaar was! Kreeg ook wat panic-atacks van al die Chinezen...vragen ons ook af of de mannen hier een trend proberen te ontwikkelen met het laten groeien van hun baardhaar uit hun moedervlek! BAH!

Na onze koffers...ehh...backpacks

Laughing
af te hebben gegooid, besloten we de buurt maar eens te verkennen! Na een stuk of 6 vervelende mannetjes te hebben afgeschud, kwam er een blijke, dikke kerel naar ons toe die ons wel voor 10baht p/p verschillende plekjes id stad wilde laten zien. Wij rekenen: OK! Prima ja..beetje rond laten rijden door de stad en alvast wat dingetjes bezichtigentoch? Dus...Na wat FLUT bezienswaardigheden te hebben gezien...(ik nog: de liggende boedha?? Hij: ja, eerst breng ik je ergens anders...dat komt straks) bracht-ie ons bij TAT (tourist information). Hier kreeg de paranoide moon een gevoel dat het niet klopte (al eerder trouwens...20 baht voor een ritje, terwijl tuktukman 100baht moest betalen voor parkeerplaats bij 1 van zijn stops) Ze wouden ons wel eem helpen bij het boeken van een vlucht naar Koh samui....130 euro's! Haha...gelukkig zijn er al heel wat mensen voor mij naar Thailand geweest die het voor 100 euro's minder hebben geregeld, dus bedankt daarvoor
Wink
Weer in de tuktuk....toen was de dikke meneer niet meer zo blij maar zette zijn ritje voort naar de volgende TAT. Hier was een Australische kerel aan het werk...hij sliste, dus had sowieso al geen zin om naar hem te luisteren maar hier gaven wij ook aan: No thanks, we just want information...no ticket or other booking-sjmoeking...bye!! Nu was de dikke meneer ook niet meer zijn tuktuk in te krijgen...wij: Khaosan Road please....probeerde nog benzine te tanken met ons..NOOOO!!! Khaosan Road!! UIteindelijk bracht hij ons ver van waar wij wezen moesten...na 20 baht in z'n handjes te hebben gedrukt riep nog paar keer: bye ticket? Wanne bye ticket?? Pfff...welkom in Bangkok!!
Laughing

Dachten wel terug te kunnen lopen, maar alles lijkt nog al op elkaar als je nog maar 2 uur in Bankok bent. Aan wat Thaise mensen gevraagd: Khaosan Road?(geen blanke te bekennen waar wij waren natuurlijk) Maar nee, snapte niet wat we bedoelde

Undecided
Misschien deze kerel in beveiligingspakje (die zijn toch wel te vertrouwen hier??). Can you tell us how to get to Khaoson Road?? Huh?? (zei de kerel) na 4 keer 'Khaoson Road' te hebben geroepen begon er een lichtje bij de man te branden...AHHHHHH, Khoasan LLLoad!! TuuLijk hoe konden we zo'n gLote fout maken.
Wink
Taxi terug gepakt naar ons hotel...kapot!! Lekker wezen zwemmen op het dak van het hotel, douchen en Khaosan Road in. Heeeeerlijke voetmassage gehad (hadden we wel nodig na onze ervaring met de beste tukukman) en een bordje kip masala (op aanraden van Dagmar
Wink
) gegeten! Nog wat winkeltjes gekeken en op bed om zsm in het ritme te komen!

Nu, de volgende dag...nog niet in ons ritme

Laughing
Wel weer heel wat gezien, maar dat verhaal met foto's/filmpje volgt! Ook zal de titel van dit verhaal 'volgens het boekje' duidelijk worden.

Tinette en ik hebben zin om maar eens flink ui te pakken hier en ons te laten verwennen met uitgebreide maaltijd van 5 euro!! Niet meer, want gister wastie ook al 3 euro..

Tot snel! Liefs Tinette en Ramoon!

Cynthia

haha grapjassen, doe mij ook maar zo'n luxe driegangen maaltijd voor die prijs! Is wel wat anders dan de marronnier!

mooi dat jullie het zo leuk hebben, als je straks bijgekomen bent van de reis wordt het helemaal geweldig! xxxxxxx

Dagmar

Hi moon, goeie shit hè Bangkok!! Ben stik jaloers:-)! Geniet er van xxxx dak

Daphne

Haa Tinette van de paarden en Ramona bona!

Geweldig om te lezen! Fijn dat jullie het naar de zin hebben! Mooi verhaal..
Pas wel op voor de gedrogeerde apen etc he? ;)!

xxxxxxxx